gry do pobrania za darmoVampyr to najambitniejsza gra uczelnia DONTNOD, twórców Life is Strange. Francuski zespół deweloperski, zamiast skupić się na swej najpopularniejszej marce, próbuje potencjałów w nowym dla siebie gatunku RPG-ów akcji. Na zakończonych już targach E3 2016 pokazano nie tylko zajawka gry, ale także pierwotne fragmenty rozgrywki. Vampyr obecnie na tym etapie wykazuje spory potencjał i przy niektórymi względami zapowiada się oryginalnie. W grze wcielimy się w doktora Jonathana E. Reida, wojskowego chirurga, który dopiero co stał się, jak sam tytuł demonstruje, wampirem. Akcja przeniesie gracza w objęcia Londynu spośród 1918 roku, w jakim trwa epidemia grypy zwanej „hiszpanką”. My zaś pozostaniemy próbować pomagać chorym lub walczyć ze swoją odkrywczą naturą. I tutaj wskazane jest wspomnieć o tym, iż picie ludzkiej krwi sformułuje istotną rolę w potyczce, ponieważ tylko w ten sposób znajdziemy punkty doświadczenia niezbędne do rozwoju postaci. Twórcy wyrazili, że całość będzie jest dozwolone co prawda ukończyć bez zabijania niewinnych, bo tylko do nich odnosi się wymyślony dzięki DONTNOD system, ale posiada to być wyzwaniem, bo niestety osłabi to głównego bohatera. Wybór ścieżki, którą podążymy, będzie miał swoje sankcje także w samym planecie Vampyr.

Vampyr oficjalny trailer gry

Vampyr to fabrykacja RPG przygotowana przez atelier Dontnod Entertainment (twórcy Remember Me oraz Life Is Strange). Tytuł wyda na świecie Focus Home Interactive. Produkcja przedstawia losy lekarza, który zostaje ugryziony dzięki swojego pacjenta i staje się wampirem.

Pod względem walki Vampyr ma być RPG-iem akcji, a gwóźdź aplikacji to moralne dylematy nim jakimi stanie gracz. Doktór musi wybierać pomiędzy przyzwoitą naturą – każącą mu pomagać potrzebującym, leczyć, napełniać swoją powinność i bić się z epidemią – i naturą bestii, popychającą do morderstw. Naturą, którą nie prędzej poznaje i jawiącą mu się chorobą, której dodatkowo musi stawić czoła. Posiadamy zatem bohatera o podwójnej osobowości, a wybory dzięki nas dokonane – zapewne głównie dotyczące tego, kogo oszczędzimy, a z kogo zrobimy sobie krwistą ucztę – mają mieć a jakże wpływ na wydarzenia. Te najbliższe i te w dalszej przyszłości.
Akcja walki przenosi nas w czasy, gdy w Europie szalała epidemia zabójczej grypy zwanej hiszpanką, a na ulicach Londynu panowały przemoc a strach. Wcielamy się w rolę niejakiego Jonathana E. Reida – cenionego chirurga wojskowego, który powraca z frontu I wojny globalnej z misją niesienia wsparcia chorym ludziom oraz uzyskania sposobu na powstrzymanie morderczej epidemii. Pewnego dnia nasz bohater budzi się w tłumnym grobie i odkrywa, iż stał się wampirem. Po pewnym czasie będzie się musiał zmagać nie tylko z samą tragedią, ale również ze własną nową naturą krwiopijcy tudzież narastającą żądzą krwi, co prowadzi do konieczności podchodzenia ciężkich wyborów moralnych. Owe, kogo zabijemy, a kogo oszczędzimy, w istotny podejście może wpłynąć na pęd fabuły.
By przetrwać w starciu z wrogo nastawionymi bytami szwendającymi się platforma obywatelska ulicach – łowcami wampirów, nieżywymi Skalami i pozostałymi monstrami – musisz wyselekcjonować, którymi cywilami będziesz się żywić, by nabierać dynamiczności i rozwijać swoje tudzież wampirze umiejętności. Użyj swych nieświętych mocy, by przekręcać i zagłębiać się w obecność tych, którzy Cię okalają – ale bądź ustawiony na życie z konsekwencjami swoich czynów. Sieć rezydentów powiązanych zależnościami i relacjami zareaguje na twoje postanowienia. Śmierć jednego z nich może zaowocować upadkiem zupełnej okolicy. Twoje czyny mogą uratować Londyn… lub pogrążyć go. Jonathan E. Reid został ugryziony za pomocą wampira, siłą rzeczy zamieniając się w z nich jednego. Cóż, obecność, w alternatywnej historii zarania XX wieku w Londynie w wykonaniu Dontnod takie rzeczy się zdarzają, mieszczą więc łowcy wampirów tudzież cały ten folklor. W wypadku Reida sprawa jest chociaż o tyle skomplikowana, że tenże jest lekarzem, a siła robocza niewiedzący o wstydliwej przypadłości doktora wciąż proszą go o pomoc. W rozmaitych wypadkach, jednak przeważnie krwawych. I tutaj wychodzi Life is Strange, bo masowe fragmenty gry opierają się na dialogach i co z tym związane, decyzjach. Pacjenta można przypaść, wszak to łatwy koniec. Jeżeli jednak naprawdę mu pomożemy, to kosztem RPG-owego rozwoju utrzymamy lokalną społeczność w komplecie własnego.